28.03.2024 | 23:15
RO RU EN

News

Concurs de selectare a unui expert pentru elaborarea Regulamentului privind protecția datelor cu caracter personal ale beneficiarilor de asistență juridică garantată de stat (adulți și copii) prelucrate de către Aparatul administrativ și Oficiile teritoriale ale CNAJGS

Context:

La data de 8 iulie 2011, Parlamentul RM a adoptat Legea Nr. 133 privind protecția datelor cu caracter personal. În conformitate cu prevedrile articolulului 23 şi 28 ale Legii cu privire la protecţia datelor cu caracter personal, autorităţile ce prelucrează date cu caracter personal sunt obligate să înştiinţeze autoritatea naţională responsabilă pentru protecţia datelor cu caracter personal despre activitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal, cu indicarea sistemelor informaţionale gestionate, scopului şi tipului de date supuse prelucrării şi prezentarea politicii de securitate dezvoltate. Politica de securitate, urmînd astfel, să fie elaborată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului Nr. 1123 din 14 decembrie 2010 privind aprobarea cerinţelor faţă de asigurarea securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaţionale de date cu caracter personal.

Scopul concursului:

CNAJGS anunță concurs de selectare a unui expert ce urmează să evalueze practicile de asigurare a protecţiei datelor cu caracter personal procesate în procesul de activitate al Aparatului administrativ și Oficiilor teritoriale ale CNAJGS în contextul activităţilor de prelucrare a datelor caracter personal urmând să atragă o atenţie sporită auditului activităţii de protecţie a datelor cu caracter personal a copiilor.

În rezultatul analizei practicilor şi serviciilor prestate, expertul urmează să elaboreze următoarele acte:

  1. Regulamentul Oficiilor teritoriale privind protecția datelor cu caracter personal a beneficiarilor de asistență juridică garantată de stat (separate pentru adulți și pentru copii).
  2. Regulamentul privind protecția datelor cu caracter personal prelucrate de către Aaratul administrativ al CNAJGS.

Expertul urmează să acorde consultanță persoanelor responsabile din cadrul Aparatului administrativ și Oficiilor teritoriale în procesul de înregistrare în calitate de operatori ai datelor cu caracter personal.

Calificări academice:

• Studii superioare în Drept, TIC, Ştiințe sociale sau alte domenii relevante.

Experiență și cunoștințe:

• Cel puțin 5 ani de experiență profesională relevantă în drept, sectorul public cu competenţe de realizare specifice domeniului protectiei datelor cu caracter personal;
• Experienţă în evaluarea şi implementarea politicilor de securitate îndreptate spre asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal;
• Experienţă în reglementarea actelor interne legate de asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal;
• Experiență la capitolul analiza comparativă, cercetare, evaluare în sfera implementării legislației și a politicilor internaționale și naționale - ar constitui un avantaj;
• Experiență în organizarea vizitelor în teren de constatare a faptelor / audit, analiză, consultări Parlament - ar constitui un avantaj semnificativ.

Abilităţi:

• Cunoașterea la nivel avansat a politicilor și legislației naţionale în domeniul protecției datelor cu caracter personal;
• Cunoașterea şi înţelegerea sectorului de securitate în general și în special în Moldova;
• Abilități analitice și de formulare la nivel înalt;
• Abilitatea de analiză, planificare, comunicare în mod eficient oral și în scris, elaborare a rapoartelor, organizare pentru obţinerea rezultatelor preconizate, adaptare la diferite medii (cultural, economic, politic și social);
• Abilități de a implica părțile interesate în realizarea eforturilor cu privire la protecția datelor cu caracter personal, precum și posedarea cunoștințelor în abordarea transversală a guvernării și privind problemele din sfera protecției datelor cu caracter personal;
• Vorbire fluentă în limba română. Cunoașterea limbii engleze și ruse constituie un avantaj.

Documente ce urmează a fi anexate:

Persoanele interesate trebuie să prezinte următoarele documente / informații pentru a demonstra calificările lor:
• CV – ul;
• Scrisoare de intenție în care ofertantul va explica de ce este cel mai bun pentru a fi selectat în vederea elaborării lucrării date;
• Copia diplomei de studii;
• Copia buletinului de identitate /Certificatului de înregistrare/Alt document confirmativ al înregistrării persoanei juridice;
• Dovezi documentare ce atestă faptul că serviciile anterior se conformează condițiilor similare de prestare, se acceptă link-uri web unde pot fi vizualizate studiile la elaborarea cărora a participat pe parcursul ultimilor 5 ani de activitate;
• Propunere financiară (în lei moldovenești), cu specificarea unei taxe pe zi și a sumei totale solicitate, inclusiv toate costurile aferente, ca de exemplu comisioane, diurne, costuri de deplasare, costuri pentru apeluri telefonice etc.
• Planul eventualei lucrări.


anunt_date_cu_caracter_personal.PDF