23.11.2024 | 22:55
RO RU EN

Noutăți

Consiliul Național pentru Asistență Juridică Garantată de Stat (CNAJGS) anunță concurs privind selectarea candidatului pentru poziția de director executiv al CNAJGS, în legătură cu expirarea mandatului actualului director executiv.

DESCRIEREA POZIŢIEI:

Directorul executiv al Consiliului Național pentru Asistența Juridică Garantată de Stat (CNAJGS) asigură conducerea şi buna funcţionare a Aparatului administrativ al Consiliului Naţional în conformitate cu Legea Nr. 198 din 26.07.2007 cu privire la asistența juridică garantată de stat și Regulamentul de activitate al aparatului administrativ al Consiliului Naţional pentru Asistenţă Juridică Garantată de Stat.

Directorul executiv este responsabil de activitatea curentă a Consiliului Naţional şi coordonarea activităţii Oficiilor teritoriale, prin aplicarea în practică a priorităţilor şi strategiei adoptate de Consiliul Naţional şi exercitarea controlului asupra funcţionării sistemului de acordare a asistenţei juridice garantate de stat. Directorul executiv are competenţe în realizarea managementului în următoarele domenii:

1) organizarea şi managementul resurselor umane din cadrul sistemului de acordare a asistenţei juridice garantate de stat;
2) managementul informaţiei şi comunicării în cadrul sistemului de acordare a asistenţei juridice garantate de stat;
3) managementul strategic;
4) managementul comunicării şi relaţiilor externe;
5) managementul resurselor financiare;
6) managementul administrativ al biroului (sediului) Consiliului Naţional şi al oricăror altor locaţii de lucru ale acestuia.

ATRIBUŢII PRINCIPALE:

Întru realizarea sarcinilor sale, Directorul executiv exercită următoarele atribuţii principale:

• asigură activitatea Consiliului Naţional şi exercită controlul asupra funcţionării sistemului de acordare a asistenţei juridice garantate de stat;
• realizează evaluarea calităţii asistenţei juridice garantate de stat, acordată de persoanele autorizate, în modul stabilit de Legea cu privire la asistenţa juridică garantată de stat;
• administrează mijloacele bugetare alocate pentru acordarea asistenţei juridice garantate de stat;
• evaluează costurile, planifică cheltuielile de acordare a asistenţei juridice garantate de stat şi le prezintă Consiliului Naţional spre aprobare;
• întocmeşte raportul anual de activitate în sistemul de acordare a asistenţei juridice garantate de stat şi îl prezintă Consiliului Naţional spre aprobare;
• asigură desfăşurarea concursului de selectare a coordonatorilor Oficiilor teritoriale ale Consiliului Naţional şi prezintă rezultatele acestui concurs Consiliului Naţional spre aprobare;
• încheie, în numele Consiliului Naţional, contracte individuale de muncă cu candidaţii selectaţi pentru funcţia de coordonator al Oficiului teritorial;
• asigură desfăşurarea concursului de selectare a avocaţilor care să acorde asistenţă juridică garantată de stat şi prezintă rezultatele acestui concurs Consiliului Naţional spre aprobare;
• elaborează formele actelor de solicitare şi de acordare a asistenţei juridice garantate de stat, stabilite de Legea cu privire la asistenţa juridică garantată de stat, şi le prezintă Consiliului Naţional spre aprobare;
• elaborează propuneri privind standardele de activitate şi de perfecţionare profesională a avocaţilor, parajuriştilor, altor categorii de persoane care acordă asistenţă juridică garantată de stat;
• elaborează propuneri privind modul de analiză a criteriilor şi a condiţiilor de acordare a asistenţei juridice calificate şi le prezintă Consiliului Naţional spre aprobare;
• examinează plîngerile parvenite de la beneficiarii de asistenţă juridică calificată şi de la alte instituţii interesate, precum şi refuzurile de acordare a unei astfel de asistenţe, şi prezintă periodic Consiliului Naţional rapoarte privind aceste examinări;
• generalizează practica de implementare a Legii cu privire la asistenţa juridică garantată de stat şi elaborează recomandări în vederea aplicării ei uniforme;
• colectează de la Oficiile teritoriale date statistice referitor la necesităţile de asistenţă juridică garantată de stat, le analizează şi prezintă în baza lor propuneri de perfecţionare a sistemului de acordare a asistenţei juridice garantate de stat;
• asigură mediatizarea activităţii Consiliului Naţional prin publicare de informaţii de interes public pe pagina web a Consiliului Naţional.

CERINŢE FAŢĂ DE CANDIDAŢI:

Studii: juridice superioare.

Experienţă:
• vechime în muncă de cel puțin 5 ani.
• experiență managerială (conducător al unei instituții);

Cunoştinţe şi Abilităţi privind:
• legislația ce vizează asistența juridică garantată de stat;
• elaborarea și implementarea documentelor de politici publice;
• procedura de organizare și desfășurare a achizițiilor publice ;
• planificarea bugetară;
• colectarea de fonduri, scrierea și implementarea de proiecte (experiență în calitate de manager de proiect va constitui un avantaj);
• tehnica legislativă;
• operațiuni la calculator Word, Excel, Power Point, Internet;
• cunoașterea limbilor (cunoașterea limbii de stat şi a limbii ruse este obligatorie. Cunoașterea limbii engleze sau franceze va constitui un avantaj).

Calități personale:
• Capacităţi organizatorice, manageriale demonstrate în practică;
• Iniţiativă, capacităţi de comunicare, capacităţi analitice.

DOSARUL VA INCLUDE:

• Cererea de aplicare la concurs;
• CV-ul candidatului;
• Scrisoarea de motivare care va include și o descriere a viziunii privitor la funcţionarea sistemului de asistenţă juridică garantată de stat ;
• Copia buletinului de identitate;
• Copia diplomei de studii;
• Alte acte pe care candidatul le consideră necesare pentru a demonstra calificarea sa.

PROCEDURA DE DEPUNERE A DOSARULUI:

Candidații urmează să depună dosarul complet la Aparatul administrativ al Consiliului Naţional pentru Asistenţa Juridică Garantată de Stat pe adresa: mun. Chişinău, str. A. Russo, nr. 1A, bir. 94 (tel. 022 31 02 74) sau la adresa de email : aparat@cnajgs.md.

Dosarele incomplete nu vor fi examinate.

Data limita pentru depunerea actelor: 11 septembrie 2017, ora 16.00.